сряда, 14 ноември 2012 г.

Печено пиле с люти чушлета и босилек

Тази прекрасна рецепта е една от първите ми стъпки в кулинарията. Тя също е адаптация от Отоленги. 
Може би след толкова споменаване на този готвач е време да разкажа моята история с него :) За пръв път се сблъсках с готварската му книга преди 4 години. С Иван (my sweetheart) бяхме в Лондон на гости на две мой много близки приятелки от университета (Ира и Света). Та те ме заведоха в ресторанта му и аз толкова се впечатлих от ястията, че те ми подариха първата му готварска книга (Ottolenghi, The Cookbook, http://webstore.ottolenghi.co.uk/collections/books). Веднага след като се прибрахме в България изпробвах рецепта от книгата и WOW, беше уникална. И така всяка следваща... Няма рецепта от тази книга, която да не се е получила съвършено! Опитвала съм много други рецепти, но за мен лично по-добри от тези на Отоленги, няма. Така започнах да следя изявите му във вестници и други издания (включително съм се сдобила с всичките му книги) и да експериментирам с различни  негови рецепти! Последно по темата искам да благодаря на най-страхотния съпруг, който миналата година за рождения ми ден ми подари еднодневен готварски курс при Отоленги (сбъдната мечта)!!!!

Та за рецептата на бързо :) Много е вкусна и изисква много малко усилия, просто трябва да се изчака минимум 12 часа, за да се маринова добре пилето.


Време за приготвяне - 5 мин
Време за мариноване - 12 часа
Време за готвене - 35-40 мин

Съставки:
  • 2 пилешки бутчета с кожата
  • 2 изчистени пилешки гърди - може и 4 парчета от едното, ако имате много изявени предпочитания
  • 3 с.л. сусамово олио
  • 1 с.л. слънчогледово олио
  • 2 с.л. дижонска горчица
  • 3-4 с.л. соев сос
  • 1 с.л. оризов оцет
  • 3 стръка пресен лук нарязан на ситно
  • 4 средно люти чушлета
  • 1-2 с.л. чили на прах/chilli flakes (според вкуса може и повече)
  • Пресен босилек
  • Сол и черен пипер
Начин на приготвяне

Смесете много добре (до получаване на хомогенна смес) в съд с похлупак всички съставки освен пилето. Добавете пилето като се стремите да го оваляте много добре в маринатата. Приберете в хладилника за минимум 12 часа, но може да стой до 36 часа така (аз лично го мариноваме единия ден след работа, а го пека на следващия).

12 часа по-късно, загрейте фурната на 220 градуса и сложете пилето да се пече за 35-40 минути докато не придобие златиста коричка. Ако обичате препечено, може и по дълго.

Сервирайте топло с картофено пюре или ориз.

Няма коментари:

Публикуване на коментар