неделя, 18 ноември 2012 г.

Спаначена супа

Като всеки себеуважаващ се Foody и аз обожавам да си набавям продуктите от пазара за плодове и зеленчуци! Просто са толкова пресни и има такова разнообразие, и можеш да ги пипнеш и помиришеш. С други думи, няма по-добро място за плодове и зеленчуци от един пазар. И можеш да се вдъхновиш какво да сготвиш само като се огледаш какво има прясно.
Това се случи днес с мен. Отивам на пазара и от всякъде ме вика спанакът "Тук съм, тук съм. Пресен съм и искаш да ме направиш на вкусна супичка". Така се зарадвах на втората реколта пресен спанак. Неделята ми вече изглеждаше по-завършена с план за полезна вечеря със спаначена супа.

Време за приготвяне - 20 мин
Време за готвене - 30 мин

Съставки:

  • 500 гр пресен спанак
  • 1 средно голяма глава бял лук
  • 1 голям или 2 малки моркова
  • 250 гр консерва домати нарязани на кубчета
  • 1 к.ч. ориз
  • 2 ч.л. червен пипер
  • Олио или масло (може да пропуснете маслото, ако постите, но както знаете маслото е толкова... Незаменимо)
  • 2 с.л. сол
  • Черен пипер
  • 800-900 мл вода
Начин на приготвяне

Трябва да започнете с измиването на спанака, да... Ужасно досадно е, но си заслужава.
Нарежете лука и моркова на ситно и задушете в предварително загрятото масло за 2-3 минути. Междувременно нарежете или накъсайте спанака на големи парчета и добавете в тенджерата при другите зеленчуци. Задушете за още 2-3 минути и добавете сола, червения и черния пипер. Разбъркайте добре и добавете доматите. Разбъркайте много добре пак и добавете водата. Затворете тенджерата.

Изчакайте да заври и добавете ориза. Опитайте задължително, защото тази рецепта носи на много сол! И като казвам много имам предвид, че дори 3 супени лъжици не би било фатално голямо количество. Варете докато оризът не е напълно сготвен или около 8-10 минути. 

Аз не съм привърженик на застройките, тъй че моята рецепта приключва точно тук :) 

Няма коментари:

Публикуване на коментар