четвъртък, 15 ноември 2012 г.

Хляб с брашно от лимец 1

Миналия уикенд бяхме в хотел Старосел (близо до Хисаря), където ни сервираха хляб от лимец (няма да давам детайли за този вид брашно, има много информация в google за прекрасните му качества). Та хлябът беше страхотен! И аз помолих да си купя един за в къщи, но цената му ме изплаши и бързо се отказах! Сервитьорът, обаче беше много мил и предложи да ми смелят брашно от лимец (10 лв за 1 кг). И аз естествено веднага се съгласих. Разрових нета за правилната рецепта и запретнах ръкави.

Тази рецепта, която ще видите е моята версия на: http://limec.biz/retzepti-s-limec/24-klasicheski-palnozarnest-hlyab-ot-limetz.html

Време за приготвяне - 15 мин
Време за втасване - 2.5 часа
Време за готвене - 30-40 мин

Съставки:

  • 350 гр брашно от лимец
  • 300 гр висококачествено бяло брашно
  • 1.5 ч.л. суха мая
  • 1 ч.л. сол
  • 400 мл вода
  • Зехтин

Начин на приготвяне


Смесете всички сухи продукти. Към тях прибавете водата (хладка) и месете до получаване на разтегливо тесто. Аз ползвам приставката за тесто на миксера както вече споделих :) Покрийте с фолио и оставете да втасва 1 час или докато се удвой на обем. Премесето го много добре пак и го сложете в тавичка за хляб (намазнена със зехтин) и оставете да втасва пак за час и половина или докато се удвой на обем. 
Загрейте фурната на 220 градуса и във вече загрятата фурна печете 30-40 минути според предпочитанията.


Аз лично го обичам и топличък, въпреки препоръките да не се яде топъл. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар