понеделник, 11 февруари 2013 г.

Ескпресна бобена яхния

Аз да си призная дълго време не харесвах никакви бобени култури... Явно не бях намерила как да са сготвени, че да ми допадат или пък късно разбрах, че са много полезни и си наложих да ги харесвам, не знам. Но е факт, че много често присъстват в менюто ми вече. И понеже дълго се готвят, а мен времето все не ми достига,  ползвам консервирани продукти, което май размива концепцията за полезност, но каквото такова... Което по силите ми да се храня здравословно, до правя, другото да ходи по дяволите :)


Време за приготвяне - 20 мин
Време за готвене - 5 мин

Съставки (за 2-ма):
  •  400 гр боб от консерва
  • 5-6 парчета бекон или свинско филе, зависи колко здравословни искате да бъдете :)
  • 1 средно голяма глава лук
  • 1 стрък целина
  • 1 скилидка чесън
  • 1 голям домат
  • 3 с.л. доматено пюре
  • 500 мл пилешки бульон
  • Сол и черен пипер на вкус
Начин на приготвяне

Нарежете бекона на лентички. Сложете го да се запържи в дълбок тиган за около 7-8 минути докато придобие вкусен загорял цвят.

Междувременно, нарежете лука, целината и домата на дребно, а чесъна смелете. След като се запържи бекона го извадете в чинийка и сложете в останалата мазнина да се запържат зеленчуците заедно с доматеното пюре. Ако сте ползвали филе, капнете малко зехтин, за да не ви залепне, докато се пържи. Задушете зеленчуците 10-15 минути, колкото да омекнат, но не напълно.
Щом зеленчуците са готови, сложете бульона да заври. Веднага след като закъкри, добавете боба от консервата. Изчакайте да закъкри пак и добавете зеленчуците. Оставете да ври 5 минути. Вдигнете го от котлона и пасирайте с миксера 4-5 пъти. Трябва да остане на едро супата.

Сервирайте в топли чинии, поръсена със запазения бекон :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар